Kiemelt cikkek
Cikkek
Forgalmazott
márkáink:
Cikk
Ajánló:
%
BIO hatóanyag tartalom AKÁR
%
Magyar termék
%
Káros anyag tartalom
BIOLA és ami mögötte van. Az ember.
Egészséget támogató szépségápolás
Termékfejlesztőként 1990-ben indítottátok el a vállalkozásotokat. Ma már saját gyártósorral is rendelkeztek, amellyel például most, miközben beszélgetünk, egy külföldi cég számára készítetek kozmetikai késztermékeket.
Dr. Gyovai Viola: Termékfejlesztőként kezdtük, az ezredfordulótól vagyunk gyártók is. Az, hogy ebbe belevágtunk, annak is köszönhető, hogy a fiam, Csaba kijelentette, ha majd végez a tanulmányaival, ő továbbviszi a vállalkozásunkat.
Mi ösztönzött a szépségipar és azon belül is a biokozmetikumok világába vezető úton való elindulásra?
Már egyetemistaként felfigyeltem a gyógynövények nyújtotta előnyökre, például a bőrregeneráló hatásaikra. A gyógynövények felhasználásának az irányába akartam mindenképpen elindulni. Környezetbarát tisztítóanyagokat fejlesztettem, étrendkiegészítőket, hatóanyagcsoportokat, kozmetikumokat. Az emberek javát akartam szolgálni, a bőrállapotukon javítani. Toxikológiai témából doktoráltam, egyértelmű volt számomra, hogy a kémiailag kevésbé módosított anyagok használata tényleg jó. Bizonyos hatóanyagokat pedig egyszerűen kerülni érdemes. Az élet tudományával kívántam foglalkozni, az egészséget támogatni. Így jutottam lépésről lépésre egyre közelebb a természetes, majd a bio- és végül a Demeter-minősítésű kozmetikumokig. Az embert holisztikusan kell szemlélni, bármely területen történik egy kis elcsúszás, az a többi területre is negatív hatást gyakorol. Célom, hogy az egészséget támogató szépségápolás útján járjunk.
Miért a BioKontroll minősítése mellett döntöttetek, hisz Európában akkoriban az Ecocert és a BDIH védjegye már közismert volt?
Ez illeszkedik a szakmai hitvallásunkba, mely szerint többek között itthon támogatnunk kell a hazai bioélelmiszerek fogyasztását, az ökológiai földművelést, a hazai alapanyagok felhasználását – tehát úgy gondoltuk, mivel Magyarországon gyártjuk a kozmetikumainkat, és van egy magyar tanúsító szervezet, akkor őket választjuk, még akkor is, ha az ő kritériumaik szigorúbbak is a fent említett két európai szervezetnél. Ezzel a szemlélettel vágtam bele a receptúrám kifejlesztésébe is. A 2006-os Beauty-kiállításon már két saját – aromaterápiás biokozmetikummal – gyártású termékkel vettünk részt. 2006-ban kaptuk az első bio-tanúsításunkat, Magyarországon arc- és tastápoló termékcsaláddal elsőként. Azóta közel háromszáz bioreceptünk van – és igen sok natúr bőrápoló.
A biokozmetikumoktól az út egyenesen vezetett a Demeter-minősítésű kozmetikumokig.
Kerestem az egyre természetesebb összetételű kozmetikumok készítésének lehetőségeit, és úgy látom, hogy a Demeter-minősítés elérésével, azaz a Demeter-minőséggel még tisztább, harmonikusabb termékeket állíthatunk elő. Büszkén állíthatom, hogy rajtunk kívül csak néhány gyártó van a világon, akik Demeter-minősítésű összetett kozmetikumokat készítenek. A Demeter a jövő: a mezőgazdaság és a kozmetikumok terén egyaránt. A Demeter-minősítésű kozmetikumokban lévő biológialilag aktív (!) mezőgazdasági eredetű hatóanyagok több mint 66%-ának biodinamikus gazdálkodásból kell származniuk. A Demeter-tanúsítású készítményeink egyúttal vegán minőséget is jelentenek.
Hogy látod, mi jellemzi ma Magyarországon a biokozmetikai piacot?
Ma elsősorban az import termékek dömpingje és a vásárlók nem korrekt tájékoztatása a jellemző. Ráadásul sajnos nagyon sok a megtévesztő információ is. Például, amikor egy nem organikus készítménynél az organikus szó a márka nevében szerepel, az félrevezeti a vásárlót. Pedig a vásárlónak korrekt tájékoztatás jár, joga van tudni, mit vesz a pénzéért. Mi a partnereinknek rendszeresen tartunk továbbképzést, és a honlapunkról is letölthetőek az egyes termékekkel kapcsolatos információk, tanúsítványok. Rendkívül fontosnak tartom a hiteles és pontos információt a kozmetikumokról. Ösztönözzük, hogy a szakiskolások biokozmetikai tudással is rendelkezzenek. Ősztől posztgraduális képzés lesz a Corvin-közi szakiskolán belül, az oktatási anyag részét képezi többek között a gyógynövényismeret – itt a mi gyógynövényes kiadványunk lesz az egyik tankönyv.
Kik és miért választják a biotermékeket és -kezeléseket a hagyományos kozmetikával szemben?
A vásárlók, illetve a kozmetikusaink visszajelzése alapján a vendégek részéről folyamatosan növekvő érdeklődés tapasztalható a biokozmetikumok iránt. A vásárlóink döntő többsége egészségtudatos. A bőrregenerációt támogató termékek vásárlóinak több mint 95%-a visszatér. Közöttük sok olyan kozmetikus, aki küzd az általa használt professzionális kozmetikumok, masszázskrém miatt (öt-hat éves rendszeres használat után) többeknél is jelentkező ekcémával – a kozmetikai termékeket jelenleg, köztük a professzionálisakat is száz napra vizsgálják be, hogy nem okoznak-e ártalmat. A kozmetikusok számára a masszázskrém az egyik legkritikusabb pont, hiszen éveken át a legtöbb időt ezzel érintkezik a kezük.
Hogyan születik meg egy-egy recept?
Szeretem a problémamegoldó kozmetikumokat, hogy a megszülető készítmény minél több anyagcsere-utat harmonizálva lássa el az adott bőrápolási feladatot, a megfelelő gyógynövényi féleségek bedolgozásával.
Milyen üzleti stratégiát követtek?
A terméksoraink egy belső fejlődés mentén épültek fel – amelyben a legfontosabb szempont mindig is az egyre kevesebb bőrápolási kockázat, pontosabban ezek kiszűrése volt. A hazai alapanyagok és az ökogazdálkodás említett preferálása is a stratégiánk része: tizenhét hazai gazdával szorosabb az üzleti kapcsolatunk. A fejlesztések során fontos szempont volt az is, hogy minden bőrtípusra legyen egy-egy professzionális kezelési sor. Emellett az is, hogy a márkáinknak legyen egy külön lakossági termékcsaládja is, hogy az egészséget támogató szépségápolás a vendégek számára is elérhető legyen. Célunk az export erősítése; jelenleg 12 országba exportálunk. A fő stratégiánk: egyre természetesebb kozmetikumokat gyártani.
Volt-e, van-e példaképed ezen az úton?
Tudósok és bőrgyógyászok, hogy csak néhányat említsek: Paracelsus, Avicenna, Dr. Király Kálmán professzor úr, a kortárs bőrgyógyászok közül Dr. Kemény Lajos professzor úr.
Mi lehet a titka, hogy olyan népszerűek az előadásaid?
A tudományos alaposság, amit a gyógynövényekkel kapcsolatos történetekkel egészítek ki.
A cégetek családi vállalkozás. Milyen szereposztást alakítottatok ki a családon belül?
A fiam, Dr. Pölös Csaba a vállalkozásunk szervezéséért, továbbviteléért felelős. A gyerekkora óta ebben él, a részese. Minden érdekli e téren, a piackutatástól kezdve, a termékfejlesztésen át, egészen az értékesítésig. Végül azért lett jogász, mert úgy érezte, meg kell tudnia védeni a cég érdekeit, értékeit, érvényt kell szereznie az üzleti és védjegy jogainknak. A férjem, Dr. Kalmár Zoltán tartósítóipari mérnök, így az ő szakterülete a gyógynövények konzerválása, emellett ő gondoskodik a pénzügyi-gazdasági háttérről. Én főként a fejlesztésekkel és az üzleti stratégiával foglalkozom. Ez egy speciális életmód, nem napi nyolcórás elfoglaltság. Nagyon kell hozzá szeretni a szakmát.
Mostanában elszaporodtak a különféle szappan- és krémfőző tanfolyamok. Mit gondolsz erről? Hatással van ez a trend a kozmetikumok piacára?
Ma még sok ismeretlen egészségügyi kockázat van benne. Számomra döbbenetes, hogy például a házi szappanfőzés, amellett, hogy környezetterhelő, még a készítője egészségét is veszélyeztetheti. Véleményem szerint a konyha nem kozmetikai laboratórium vagy üzem. Szigorúan saját használatra és felelősségre kellene szűkíteni.
Milyen kozmetikumokat használsz? Mi a kedvenc kozmetikai kezelésed?
A bőrtípusomhoz közelálló valamennyi kozmetikumunkat legalább egy hónapig használom, tesztelem. Kedvenc arckezelésem a Demeter- minőségű Damaszkuszi rózsa kezelés és a Bio Anti Ageing Aronia kezelés.
Hogyan jellemeznéd önmagad?
Nagyon intuitív vagyok, és egyúttal racionális a megvalósítás terén. Tudok üzleti kockázatot vállalni.
Üzleti, szakmai filozófiád?
A hagyományos gyógynövényismeret ötvözése a modern bőrgyógyászattal. A termékekbe hatékony mennyiségben beletenni a gyógynövények legjavát. A vásárlók korrekt tájékoztatása.
Mi a legfontosabb az életedben?
A családi harmónia.
Kire, mire vagy büszke különösebben?
Az ,,European Health & Spa Awards” díjra, amelyet a My Spirit Skin Care by BIOLA termékcsalád, mint a 2015. év legjobb kozmetikai termék innovációjáért kaptunk Torhosi Tündével, közös munkánk eredményeként. S arra is, hogy a mi kötelességtudatunkat, elhivatottságunkat, szakmai koncepciónkat a fiam is magáénak érzi.
Ha teljesíthetném egy kívánságodat, mi lenne az?
Szeretnék több szabadidőt, egy kis kikapcsolódásra, kirándulásra, sportolásra.
Forrás: https://www.beauty-forum.hu/cikkek/egeszseget-tamogato-szepsegapolas/
Kiemelt cikkek
Ne maradj le az újdonságokról, friss információkról, egyedi akciókról.
Iratkozz fel a hírlevelünkre és ajándék termékmintát küldünk.
(az ajánlat csak kozmetikusokra és masszőrökre vonatkozik)
* * *
Tanuló vagy? Nézd meg ezt !
Iratkozz fel
(adataidat bizalmasan kezeljük és bármikor leiratkozhatsz)